Thailand, del 1

En kommentar
I söndags eftermiddag tog vi tåget mot Köpenhamn och flygplatsen, för att checka in och göra oss redo för avfärd mot Thailand och Khao Lak.
Incheckningen gick smidigt. Vi kollade lite i butikerna på vägen till vår gate.
Ingen försening på plats och det var så himla skönt, så strax innan klockan 19.00 lyfte planet.
Åksjuketabletten satte igång rätt fort och vi blev ganska trötta. Vi inväntade maten som blev sen i och med vi flög länge i turbulent område, men vi somnade ändå. Det är så skönt att både jag o Johanna somnar lätt. Det blev en smidig resa och 11 timmar senare landade vi i Phuket.
Det var orimligt lång väntan när vi skulle gå igenom passkontrollen så när vi väl var genom den låg våra väskor på golvet och rullbandet hade redan stannat.
Taxin till vårt hotell, i Khao Lak tog 1,5 timme och för att slippa se och oroa mig över chaufförens galna körfärd, så somnade jag igen. Sen hörde vi "Welcome to Khao Lak". Äntligen framme!!

Det var verkligen vänlighetens personal och kanske land? Väldigt vänliga och de tog vår väskor medan en annan kvinna ledde oss genom hotellområdet, till vårt hotell. Följde med oss in och visade allt. Gick genom papper om hotellet och vart allt fanns.
Vi landade i vårt rum, stort och luftigt med utsikt över en av poolerna. Så lugnt o tyst överallt. Även vid poolerna. Såå skönt!

Vi bytte om och tog oss ner mot stranden och kollade. Fångade lite vackra vyer med både ögon och systemkamera, såg små krabbor och fina snäckor. Satte oss i varsin solstol och drack varsin smoothie på färsk frukt.
Vi åt sedan buffé på hotellet och tog varsin drink. Båda två var väldigt trötta efter en lång resa med åksjukpiller som gör en trött plus denna fuktiga värmen som man inte alls är van vid. 30 ljuvliga grader på kvällen.
Helt overkligt skönt.

Vi somnade som två klubbade sälar och vaknade utvilade.
Frukost och sedan poolhäng. Vi har legat en del i skuggan. Nästan skönare där när det är runt 34-36 grader. Att svalka sig gör man nästan bäst på rummet. Poolen är ljummen. Jätteskönt! Skulle kunna ligga där i timmar men då hade nog inte huden mått så bra.
Nu har vi precis ätit lunch o tar en siesta på balkongen i varsin solstol o skuggan.
Här är ljuvligt!!

Kram Carola

1 Jonna citron:

skriven

Ni MÅSTE Ta er till white sand beach!! Magisk strand!! Och coconut beach med 😍😍😍😍😍

Svar: Vi var faktiskt där :)
Hamnade där utan att veta något. Men White beach var vi på.. jättehärligt!!